Handelsbetingelser, returnering og privatlivspolitik

Vores almindelige handelsbetingelser.

  1. KØB2RETHINK er primært en virksomhed for professionelle men du kan også godt handle som privatkunde. Priserne står derfor både med og uden moms på forsiden. Fragten tillægges efter du lægger produkterne i kurven.
  2. LEVERING. 
De fleste varer sendes med GLS, DHL Freight eller lokal fragtmand. Fragtprisen beregnes efter vægt og volumen og efter du har lagt varen i kurven og vi kender leveringssted. Ved projektkøb vil fragtpris fremgå af dit tilbud. Se dette link vedr GLS Think Green. Enkelte varer kan afhentes i showroomet i Gentofte nord for København. 
  3. BEKRÆFTELSE PÅ KØB. Du vil få en mail straks efter din ordre er modtaget, den bekræfter dit køb. Denne skal du checke for fejl. Ordren er nu bindende.  
  4. LEVERINGSTID. Leveringstiden afhænger af produkt og kan være alt fra 3 dage til leveringstid på op til 6-8 uger. Almindeligvis står leveringstider oplyst i vareteksten. Hvis det er en vare som haster bedes du altid forhøre dig om leveringstider via mailen info@2rethink.dk inden købet. Varen kan forsinkes grundet forsinkelse typisk under transport, pga. strejker, epidemier eller andet. Der ydes ingen kompensation pga. forsinkelse.  
  5. MONTAGE/OPSÆTNING. Såfremt du ønsker montage eller opsætning af dine bestilte varer, så noter gerne dette ønske i notefeltet eller ring inden du placerer ordren. Så ringer montageteamet og aftaler pris og vilkår. 
  6. RETURNERINGSPOLITIK OG GARANTI. Du har 14 dages fuld returret på alle standardvarer. Ønsker du at returnere en vare, så skal varerne returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage. Du har selv ansvaret for at de returneres sådan. De skal sendes til 2RETHINK´s adresse i Danmark. Når returvaren er modtaget så bliver du kontaktet så du kan få dine penge tilbage. Du tilbagebetales såvidt muligt til det kreditkort eller den paypalkonto som blev brugt i forbindelse med dit køb. Som privatkunde følger naturligvis købelovens almindelig bestemmelser og du har dermed 2 års garanti for fejl og mangler på din vare. Som erhvervskunde har du 1 års garanti som minimum, ofte længere. Varer som produceres særligt til dig eks. med specielle overflader, stoftyper, RAL farver mv. kan normalt ikke returneres. 
  7. REKLAMATION. Skulle der af en eller anden grund være en fejl på produktet, så beder vi dig kontakte 2RETHINK med det samme. Du har 12 måneders reklamationsret. Det betyder at du kan, såfremt reklamationen accepteres, få tilbud om at enten få ombyttet varen mod en ny, få pengene retur eller få et afslag i prisen. Det afgør 2RETHINK. Du bedes ved reklamationen nøje beskrive fejlens karakter, medsende billeder mv. Det betinges, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, forkert egen montage, eller anden skadelig adfærd, uheld mv. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller helt almindeligt slid. Da mange af varerne er unika, nogle er af genbrugte materialer, naturmaterialer mm så kan du på ingen måde loves, at du får præcis den samme vare retur. 
  8. BETALING og PRISER. Som virksomhed (dog ikke enkeltmandsfirmaer, IVS er mv) kan du få tilsendt en regning og betale netto 8 dage. Som offentlig firma får du 30 dages kredit. Du kan indtaste dit CVR eller EAN nummer på betalingssiden. Fakturaen sendes når varen er sendt.  Er der tale om specialtilbud mv. skal du altid skrive til os på mail og aftale nærmere forhold. Du kan naturligvis altid betale via mobile pay, paypal eller de angivne kreditkort som håndteres af Shopify / Stripe som er PCI Level 1 godkendt, den absolut sikreste standard på markedet. Dine betalingskort oplysninger håndteres dermed 100 % sikkert. Obs. Betalingen via kreditkort og Paypal trækkes når varen er afsendt fra fabrikken. 
  9. PRIVATLIVSPOLITIK / GDPR. 2RETHINK lagrer kun de oplysninger du selv indtaster i forbindelse med oprettelsen af din ordre. Det vil sige du selv 100 % bestemmer hvilke oplysninger der er lagret om dig. Ønsker du ikke egen adresse oplyst kan du eks. angive den adresse du ønsker varen leveret til. Almindeligvis vil de oplysninger som lagres kun være dit navn, adresse, leveringsadresse, mail og telefonnummer. Oplysningerne bruges udelukkende til at håndtere din ordre og til at kontakte dig i forbindelse med eksisterende ordrer og tilbud. Oplysningerne lagres hos 2RETHINK og det store anerkendte webshop system Shopify. Betalinger håndteres af Stripe og du kan læse mere om beskyttelse her . For erhvervskunder som handler via faktura så håndteres data hos Dinero og i CRM systemet Pipedrive og benyttes som ovenstående kun i forbindelse med alm. dialog om køb af salg af varer på sitet. Er du på nogen måde i tvivl om hvad data 2RETHINK har om dig eller dit firma så må du endelig skrive for at få en kopi/udskrift af vores data.  Nyhedsbreve sendes kun såfremt du aktivt har accepteret dette på hjemmesiden. 
  10. FORBEHOLD. 2rethink tager forbehold for eventuelle tastefejl og sortimentsændringer. 
  11. SHOWROOM. Du er meget velkommen i showroomet på Gentoftegade 32, 2820 Gentofte for at bese materialer og varer men du bør altid ringe i forvejen og aftale tid. 
  12. JURIDISK IDENTITET & FORSIKRING2RETHINK Furniture har CVR nummer 32370748. Firmaet blev stiftet i 2009 og ejes af Jens Mathiasen. Produktansvarsforsikring er tegnet hos TopDanmark.